fbpx

Handelsbetingelser

Disse handelsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.heimdalls.dk.

1. HJEMMESIDENS EJER

Webshoppen ejes af:
HEIMDALL’S Denmark ApS
CVR.Nr.: 41395060
Haderslevvej 36
6000 Kolding
+45 89 805 505
info@heimdalls.dk

2. AFTALEINDGÅELSE

Når du afgiver din ordre via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende en ordrebekræftelse til din e-mail. Når du har modtaget en ordrebekræftelse, er der indgået en bindende aftale. Når vi afsender varen fra vores lager, vil du modtage en e-mail fra os med yderligere oplysninger om det forventede leveringstidspunkt og dato for leveringen.

3. BETALING

HEIMDALL’S Denmark ApS modtager følgende betalingsmidler:

  • MasterCard
  • Visa

Beløbet for varerne trækkes først på din konto, når varerne afsendes. I forbindelse med dellevering trækkes kun det beløb, svarende til den faktiske levering.

4. LEVERING

Vi tilbyder kun levering til adresser i Danmark.

Vores leveringstid er 1-3 hverdage, efter din bestilling er modtaget. Der kan dog forekomme længere leveringstider for særlige varegrupper. Ordrer indeholdende bestillingsvarer vil som udgangspunkt have en længere leveringstid. Du kan se den forventede leveringstid under den pågældende vare på vores hjemmeside.

Vi tilbyder følgende leveringsformer: Levering med PostNord til privatadresse, levering med GLS til pakkeshop og privatadresse, afhent i klinik m.m.

Vi tilbyder gratis levering ved køb over 500 kr.

Du kan finde mere information om de enkelte fragtomkostninger her: www.heimdalls.dk/shop

5. FORTRYDELSESRET

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Hvis du har købt flere varer, kan du vælge kun at fortryde en del af leveringen.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter;

  • Den dag du har modtaget din vare eller den person, du har valgt, har modtaget den.
  • Den dag du får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Hvis du har bestilt flere varer hos os, og varerne ikke leveres samtidig, løber din fortrydelsesfrist først fra modtagelsen af den sidste vare i ordren.

Hvis fortrydelsesfristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsdag, forlænges fristen til den efterfølgende hverdag.

Hvad gør jeg, hvis jeg vil fortryde?

Hvis du ønsker at fortryde dit køb, skal du inden fortrydelsesfristen udløber give os meddelelse herom. Du kan give os meddelelse ved enten at sende en mail til info@heimdalls.dk eller benytte nedenstående standardfortrydelsesformular.

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksomme på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret, samt om du ønsker at returnere hele eller dele af dit køb.

Returnering af varen og betaling af returomkostninger

Når du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb, skal du sende eller aflevere varen til HEIMDALL’S Denmark ApS, Vandtårnsvej 77, 2860 Søborg, mrk. ”RETUR”.

Returneringen af varen skal ske uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at returnere varen.

Du skal selv betale omkostningerne i forbindelse med din returnering.

Tilbagebetaling af købesummen ved fortrydelse

Hvis du fortryder hele dit køb, refunderer vi den fulde købesum til dig inklusiv eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke i følgende tilfælde:

  • Hvis du kun ønsker at returnere dele af din ordre, tilbagebetaler vi ikke eventuelle leveringsomkostninger.
  • Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du ikke merudgiften refunderet.

Vi refunderer købesummen uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelsen om fortrydelse af købet. Tilbagebetalingen vil foregå med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har accepteret en anden tilbagebetalingsform. Tilbagebetaling sker altid gebyrfrit for dig.

Vi har dog ret til at tilbageholde købesummen, indtil vi har modtaget varerne retur eller til du har fremsendt dokumentation for, at varen er sendt eller leveret tilbage til os.

Emballage og varens stand ved tilbagelevering

Når du returnerer en vare til os, skal du tilbagelevere den i original emballage. Du har ret til at åbne emballagen for at kontrollere eller afprøve varen. Hvis emballagen mangler eller er ødelagt, er der tale om en værdiforringelse, som kan medføre, at vi fradrager et beløb i købesummen svarende til værdiforringelsen, inden købesummen tilbagebetales.

For så vidt angår selve varen, hæfter du kun for en eventuel forringelse af produktets værdi, hvis du har taget høreapparatet i brug ved at .

Det er dit eget ansvar at sikre, at varen er forsvarligt indpakket, når du sender den retur. Du bærer selv risikoen for varen, indtil vi har modtaget den.

6. REKLAMATION

Som kunde har du ifølge købeloven 2 års reklamationsret, hvis varen har en mangel. Det betyder, at du som udgangspunkt har ret til at få varen repareret eller ombyttet. Hvis ikke reparationen kan ske inden for rimelig tid, kan du efter omstændighederne i stedet få et afslag i prisen eller få købesummen tilbage.

Hvordan reklamerer jeg?

Hvis du ønsker at reklamere over en mangel, skal du inden for rimelig tid sende en mail til vores kundeservice info@heimdalls.dk. Vi anbefaler, at reklamere til os hurtigst muligt efter, at du har opdaget manglen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Send os gerne et billede af produktet sammen med beskrivelsen af fejlen.

Bliver din reklamation godkendt, sender vi dig en returlabel, så du kan returnere produktet uden omkostninger for dig.

Ved returneringen af varen, skal du sørge for, at varen er forsvarligt emballeret, og sikre dig, at du modtager en kvittering, så vi kan refundere dine rimelige fragtomkostninger.

7. KLAGEMULIGHEDER

Ønsker du at klage over et køb fra vores webshop, skal du i første omgang sende en mail til vores kundeservice info@heimdalls.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning sammen, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus her: https://kpo.naevneneshus.dk/Public/Home/ChooseLoginProvider?returnUrl=https://kpo.naevneneshus.dk/External

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse info@heimdalls.dk.

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til HEIMDALL’S Denmark ApS, Vandtårnsvej 77, 2860 Søborg:

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer

Bestilt den:

Modtaget den:

Forbrugerens navn:

Forbrugerens adresse

Forbrugerens underskrift:

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Dato