Handelsbetingelser

Disse handelsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.heimdalls.dk.

1. HJEMMESIDENS EJER

Webshoppen ejes af:
HEIMDALL’S Denmark ApS
CVR.Nr.: 41395060
Lyngby Hovedgade 37
2800 Kongens Lyngby
+45 89 805 505
info@heimdalls.dk

2. AFTALEINDGÅELSE

Når du afgiver din ordre via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende en ordrebekræftelse til din e-mail. Når du har modtaget en ordrebekræftelse, er der indgået en bindende aftale. Når vi afsender varen fra vores lager, vil du modtage en e-mail fra os med yderligere oplysninger om det forventede leveringstidspunkt og dato for leveringen.

3. BETALING

HEIMDALL’S Denmark ApS modtager følgende betalingsmidler:

  • MasterCard
  • Visa

Beløbet for varerne trækkes først på din konto, når varerne afsendes. I forbindelse med dellevering trækkes kun det beløb, svarende til den faktiske levering.

Vi tager ikke kortgebyrer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. 

4. LEVERING

Vi tilbyder kun levering til adresser i Danmark.

Vores leveringstid er 1-3 hverdage, efter din bestilling er modtaget. Der kan dog forekomme længere leveringstider for særlige varegrupper. Ordrer indeholdende bestillingsvarer vil som udgangspunkt have en længere leveringstid. Du kan se den forventede leveringstid under den pågældende vare på vores hjemmeside.

Vi tilbyder følgende leveringsformer: Levering med PostNord til pakkeshop og privatadresse eller afhent i klinik m.m.

Vi tilbyder gratis levering ved køb over 1000 kr.

Levering til privatadresse: 49 kr.
Levering til pakkeshop: 49 kr.
Afhentning i klinik: Gratis

Du kan finde mere information om de enkelte fragtomkostninger her: www.heimdalls.dk/shop

5. FORTRYDELSESRET

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Hvis du har købt flere varer, kan du vælge kun at fortryde en del af leveringen.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter;

  • Den dag du har modtaget din vare eller den person, du har valgt, har modtaget den.
  • Den dag du får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Hvis du har bestilt flere varer hos os, og varerne ikke leveres samtidig, løber din fortrydelsesfrist først fra modtagelsen af den sidste vare i ordren.

Hvis fortrydelsesfristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsdag, forlænges fristen til den efterfølgende hverdag.

Hvad gør jeg, hvis jeg vil fortryde?

Hvis du ønsker at fortryde dit køb, skal du inden fortrydelsesfristen udløber give os meddelelse herom. Du kan give os meddelelse ved enten at sende en mail til info@heimdalls.dk eller benytte nedenstående standardfortrydelsesformular.

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksomme på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret, samt om du ønsker at returnere hele eller dele af dit køb.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Returnering af varen og betaling af returomkostninger

Når du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende eller aflevere varen til HEIMDALL’S Denmark ApS, Lyngby Hovedgade 37, 2800 Kongens Lyngby, mrk. ”RETUR”.

Returneringen af varen skal ske uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at returnere varen.

Du skal selv betale omkostningerne i forbindelse med din returnering.

Tilbagebetaling af købesummen ved fortrydelse

Hvis du fortryder hele dit køb, refunderer vi den fulde købesum til dig inklusiv eventuelle leveringsomkostninger. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Det gælder dog ikke i følgende tilfælde:

  • Hvis du kun ønsker at returnere dele af din ordre, tilbagebetaler vi ikke eventuelle leveringsomkostninger.
  • Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du ikke merudgiften refunderet.

Vi refunderer købesummen uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelsen om fortrydelse af købet. Tilbagebetalingen vil foregå med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har accepteret en anden tilbagebetalingsform. Tilbagebetaling sker altid gebyrfrit for dig.

Vi har dog ret til at tilbageholde købesummen, indtil vi har modtaget varerne retur eller til du har fremsendt dokumentation for, at varen er sendt eller leveret tilbage til os.

Emballage og varens stand ved tilbagelevering

Når du returnerer en vare til os, bedes du tilbagelevere den i original emballage. Du har ret til at åbne emballagen for at kontrollere eller afprøve varen. Hvis emballagen mangler eller er ødelagt, kan der være tale om en værdiforringelse, som kan medføre, at vi fradrager et beløb i købesummen svarende til værdiforringelsen, inden købesummen tilbagebetales.

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Det er dit eget ansvar at sikre, at varen er forsvarligt indpakket, når du sender den retur. Du bærer selv risikoen for varen, indtil vi har modtaget den.

6. REKLAMATION

Som kunde har du ifølge købeloven 2 års reklamationsret, hvis varen har en mangel. Det betyder, at du som udgangspunkt har ret til at få varen repareret eller ombyttet. Hvis ikke reparationen kan ske inden for rimelig tid, kan du efter omstændighederne i stedet få et afslag i prisen eller få købesummen tilbage afhængig af den konkrete situation.

Hvordan reklamerer jeg?

Hvis du ønsker at reklamere over en mangel, skal du inden for rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen sende en mail til vores kundeservice info@heimdalls.dk. Vi anbefaler, at reklamere til os hurtigst muligt efter, at du har opdaget manglen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Send os gerne et billede af produktet sammen med beskrivelsen af fejlen.

Bliver din reklamation godkendt, sender vi dig en returlabel, så du kan returnere produktet uden omkostninger for dig.

Ved returneringen af varen, skal du sørge for, at varen er forsvarligt emballeret, og sikre dig, at du modtager en kvittering, så vi kan refundere dine rimelige fragtomkostninger.

7. Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte HEIMDALL’S kundeservice via mail på info@heimdalls.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her – http://ec.europa.eu/odr  

Persondatapolitik 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos HEIMDALL’S Denmark ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på www.heimdalls.dk er CEO Anders Redder. 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@heimdalls.dk.

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til HEIMDALL’S Denmark ApS, Lyngby Hovedgade 37, 2800 Kongens Lyngby:

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer

Bestilt den:

Modtaget den:

Forbrugerens navn:

Forbrugerens adresse

Forbrugerens underskrift:

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Dato

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 28.03.2023

Indkøbskurv

Skal vi tage en snak?

Lad os tage en uforpligtende snak om din hørelse